Podręczniki ESDM
Metoda ESDM jest metodą, której strategie i techniki terapeutycznej zostały opisane w dostępnych w języku polskim podręcznikach:

Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem.
Wspieranie komunikacji, uczenia się i rozwoju społecznego
Metoda ESDM jest metodą, której strategie i techniki terapeutyczne do pracy w modelu 1:1 zostały opisane w podręczniku dla specjalistów: Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji, uczenia się i rozwoju społecznego (Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, 2015);

Karta obserwacyjna ESDM dla małych dzieci z autyzmem
W metodzie ESDM opracowywane są indywidualne programy terapeutyczne, które powstają w oparciu o narzędzie dedykowane metodzie – Kartę obserwacyjną metody ESDM Karta obserwacyjna ESDM dla małych dzieci z autyzmem (Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, 2015);

Metoda Wczesnego Startu dla dziecka z autyzmem (ESDM).
Jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć
Zaangażowanie rodzica w terapię jest najistotniejszą częścią programu ESDM. Efektywność terapii osiągana jest dzięki współpracy specjalistów i rodziców dziecka. Pełne zrozumienie metody ESDM przez rodziców dziecka, a także czynne włączenie rodziców do terapii umożliwia przygotowany dla rodziców podręcznik: Metoda Wczesnego Startu dla dziecka z autyzmem (ESDM). Jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć (Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara, 2015);

Terapia grupowa metodą Early Start Denver Model dla dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym (G-ESDM)
W modelu ESDM został również opracowany model terapii grupowej, który nie jest jeszcze wdrożony w Polsce, jednak dostępny w języku polskim jest już podręcznik metody ESDM opisujący ten model terapii: Terapia grupowa metodą Early Start Denver Model dla dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym (G-ESDM) (Giacomo Vivanti, Ed Duncan, Geraldine Dawson, Sally J. Rogers, 2019).

Coaching rodziców małych dzieci z autyzmem
Jak wspierać rozwój więzi, komunikację i uczenie się.
Przygotowanie specjalistów do roli coacha rodziców małego dziecka z ASD (w zgodności wdrażania coachingu z wytycznymi metody ESDM) umożliwia podręcznik Coaching rodziców małych dzieci z autyzmem (Sally J. Rogers, Laurie A. Vismara, Geraldine Dawson, 2024). Warto podkreślić, że użytkownicy tego podręcznika mają zapewniony dostęp do materiałów w formie elektronicznej, które można pobrać ze strony internetowej, a następnie wydrukować w wygodnym formacie.

Encouraging infant communication and play
Jest to najnowszy podręcznik metody ESDM, opracowany na podstawie licznych badań nad modelem: Infant Start Denver Model. Podręcznik: Encouraging infant communication and play (Sally J. Rogers, Laurie A. Vismara). W wersji polskojęzycznej, będzie dostępny do bezpłatnego pobrania przez: rodziców małych dzieci z ASD, jak również specjalistów pracujących z małymi dziećmi z ASD – w drugiej połowie 2025 roku.
